Boekenfonds

Schoolboeken worden door de school eenmalig aan de leerlingen ter beschikking gesteld, zonder dat daarvoor een vergoeding wordt gevraagd. De schoolboeken blijven echter te allen tijde eigendom van de school.  

Bruikleenovereenkomst 

Om ervoor te zorgen dat leerlingen op een zorgvuldige manier met de verstrekte boeken omgaan, wordt een bruikleenovereenkomst/schaderegeling met de ouders/verzorgers gesloten.

Voor de 'nieuwe' leerlingen dienen de ouders/verzorgers de bruikleenovereenkomst bij de start van het schooljaar digitaal op onze school in te leveren via: boekenfonds@pvanhorne.nl. Mocht digitaal aanleveren via ons e-mailadres niet mogelijk zijn, dan wordt u verzocht een ingevulde, gedateerde en ondertekende versie van de bruikleenovereenkomst, ten laatste op de dag van boekenuitgifte en introductie, aan de leerling mee te geven. In dit geval zal de mentor de overeenkomst in ontvangst nemen.

Contact

Voor vragen en/of opmerkingen over de boeken kun je contact opnemen met de beheerders van het boekenfonds. Zie voor specifieke aanvragen van boeken ons Boekenfonds mutatieformulier.

  • Balie boekenfonds Philips van Horne, locatie: F027. Handiger is via het e-mailadres contact op te nemen.
  • Magazijn Boekenfonds, als je wordt doorverwezen, locatie: A002 - tegenover lokaal D002.

Boekenlijsten

De boekenlijsten voor schooljaar 2024-2025 zijn hier in te zien. Let op: per opleiding een aparte pagina. Deze boekenlijsten zijn zeker ook van belang voor schooljaar 2025-2026! Controleer welke boeken naar volgend schooljaar meegenomen dienen te worden. De school verstrekt hiervoor géén nieuwe boeken. De boekenlijsten voor schooljaar 2025-2026 zijn hier in te zien.

  • Alle boeken zijn en blijven eigendom van de school. 
  • Theorieboeken NIET beschrijven: hiervoor staan boetes. Je zet nooit jouw naam op of in een theorieboek. 
  • Diverse boeken dienen aan het einde van het schooljaar of bij school-uitschrijving weer ingeleverd te worden. Andere boeken dien je zélf voor het volgend schooljaar te bewaren. Dit staat onder andere in de boekenlijsten. Zelf te bewaren boeken reiken wij niet opnieuw uit. Heb je een te bewaren boek niet meer, dan koop je zelf een nieuwe.

 Inleveren en ophalen van boeken

  • Het Inleverschema Boekenfonds schooljaar 2025 - 2026 lees je hier (volgt).
  • Extra mededelingen:

    1. Leerlingen van klas B1 
    dienen zelf het ‘oude’ boek B van geschiedenis van leerjaar 1 voor gebruik in klas B2 goed te bewaren. In periode 1 van leerjaar 2 zal het laatste hoofdstuk uit het leerjaar 1 boek B nog behandeld worden.
    Natuurlijk betreft voorgaande ook andere leerlagen. Controleer de vermelde opmerkingen in de boekenlijsten!

    2. Leerlingen van klas B1 
    leveren ook de Frans-boeken in. Deze boeken zullen vanzelfsprekend beschreven zijn, waarvoor géén boete. 

    3. Rekenboeken-Onderbouw hoeven niet ingeleverd te worden.

  • Uitgifterooster boeken schooljaar 2026-2027: de boeken worden tijdens de introductiedagen, per klas en mentorgroep uitgereikt.
  • Voor álle klassen liggen de boekenpakketten in de introductielokalen.  
  • De eerste weken van het schooljaar zijn reclamatieweken. In deze weken kunnen leerlingen en ouder(s)/verzorger(s) manco's, beschadigingen aan boeken of verkeerd geleverde boeken melden via boekenfonds@pvanhorne.nl. 
  • Tot en met [datum volgt] kunnen nieuwe reclamaties worden ingediend. Daarna gaan wij ervan uit dat het geleverde boekenpakket in orde is of reclamaties in behandeling zijn. Nieuwe reclamaties worden daarna niet zonder meer aangenomen.
  • Helaas ontkomen wij niet aan naleveringen. Laat een nalevering langer op zich wachten, dan zullen wij via de desbetreffende sectievoorzitter of vakdocent voor kopieën voor de leerlingen zorgen. Ontvangen wij naleveringen voor hele klassen of leerlagen van onze leverancier, dan zullen wij via de vakdocent een afspraak voor de gehele klas maken om de boeken af te halen. Ontvangen wij naleveringen voor een aantal leerlingen van onze leverancier, dan ontvangen zij z.s.m. bericht. Informeer zeker ook zelf.

Inleveren van Leermiddelen

Belangrijk:

  • Breng jouw schoolpas of ID-bewijs mee.
  • Als je verhinderd bent kun je een vertegenwoordiger aanstellen. Geef in dat geval als machtiging een kopie van de schoolpas of ID-bewijs aan de vertegenwoordiger mee. Een gedeelde foto hiervan voldoet ook. De relatie tot de vertegenwoordiger is niet van belang.
  • Zorg dat je van tevoren je kluisje hebt leeggemaakt. Alleen schoolverlaters en leerlingen die komend schooljaar geen locker wensen te huren, moeten hun lockersleutel inleveren.
  • Zorg dat de boeken ontkaft en niet beschreven zijn.
  • Eventuele boetes kunnen bij voorkeur met pin betaald worden. Sinds kort beschikken wij over een betaalautomaat. Kun je niet met pin betalen, zorg dan dat je voldoende kleingeld op zak hebt.
  • Facturen betreffende de inname van de boeken en kluissleutel kunnen oktober-november verwacht worden.
  • Volg het inleverschema op! Een poging tot inleveren buiten het schema wordt niet geaccepteerd.
  • Voor informatie over lockers / leerlingkluisjes zie onze website.

De procedure

  • Je komt volgens dit schema naar school. Bij binnenkomst via de leerlingeningang /fietsenstalling kun je een lijst met vermelding "Wel of Niet inleveren" nemen, zodat je kunt controleren of je alle in te leveren boeken bij je hebt. Daarna ga je naar het eerste loket waar je de boekenlijst van lopend schooljaar ontvangt. Je dient het inleverschema op te volgen. *** Vanzelfsprekend is de bruikleennemer, dus leerling en ouder/verzorger, verantwoordelijk voor de staat van de leermiddelen. ***    
  • Daarna ga je met de boekenlijst en de in te leveren boeken naar het aangewezen loket waar de boeken samen met medewerkers op eventuele gebreken, schade of manco gecontroleerd worden. Hiertoe wordt in voornoemde gevallen een controleformulier ingevuld. Boetes voor kleine gebreken of schades dienen ter plekke, bij voorkeur met pin, afgerekend te worden en variëren van €1,-- tot €7,50. Denk eraan kleingeld mee te nemen als je niet met pin kunt betalen. Kunnen boetes tot €10,-- niet ter plekke betaald worden, dan zal een factuur aangemaakt worden met €7,50 administratiekosten. Boetes voor grotere gebreken of schades en manco's die niet bij de inname betaald kunnen worden, worden door onze financiële administratie gefactureerd. Meestal aan nieuwwaarde van desbetreffend boek.
  • Wanneer het boekenpakket niet is ingeleverd, ook niet volgens inleverschema, wordt een compleet boekenpakket gefactureerd waarvoor een maximaal bedrag van €350,--.
  • Na de inname ontvang je een kopie van het controleformulier die leerling/ouder/verzorger goed dient te bewaren.
  • Vervolgens kom je bij een loket waar eventueel de kluissleutel ingeleverd dient te worden. Ook bij dit loket ontvang je een kopie controleformulier die goed bewaard dient te worden. Wij behouden ons recht om jaarlijks de lockers leeg te halen en te reinigen. 
  • Facturen betreffende de inname van de leermiddelen, boeken en lockersleutel kunnen oktober-november verwacht worden.